Misleidende reclame : 1 kadofilm (zogezegd "blockbuster") gratis

  • 20 November 2017
  • 16 reacties
  • 1787 Bekeken

Aan alle mensen die zich zouden laten verleiden door de gratis kadofilm die je krijgt per maand (een zogenaamde "blockbuster") als je in een pack stapt, weet dat in de catalogus waaruit je mag kiezen amper twaalf (12!) films zitten, waaronder onder meer Ben X (2007!), Rundskop (2011!), Fight Club (1999!), en dat de enige recente film een tekenfilm, Born Leader, is. Daarenboven duurt het al drie weken om mijn pack volledig operationeel te maken, waardoor ik vanmorgen beslist heb om terug te keren naar mijn situatie van vroeger, en duiken er elke dag onverwachte verbindingsproblemen op tv op. Ik hoef die rotzooi niet meer en wacht met ongeduld tot Telenet weer operationeel is in mijn gemeente.

16 reacties

Er lopen inderdaad al enkele topics omtrent het zeer mager aanbod bij de gratis kadofilm ❗️
Ik heb er ook al een melding van gemaakt. Hopelijk luisteren ze eens naar hun klanten. In de winkel maken ze je wijs dat je mag kiezen uit alle films, maar dan kom je inderdaad bedrogen uit.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb er ook al een melding van gemaakt. Hopelijk luisteren ze eens naar hun klanten. In de winkel maken ze je wijs dat je mag kiezen uit alle films, maar dan kom je inderdaad bedrogen uit.
Denk dat er meer meldingen van zijn. Maar de PX verkopers lokken je met dit voordeel terwijl ze goed weten dat je niet alle films gratis kunt kijken. Dit noemt men de nieuwe klanten misleidende info geven. Maar geloof maar er wordt niet naar de klanten geluisterd ander was er ook al een 2 de shim aangeboden bij Tuttimus zoals TN doet met WIGO. Maar dit betekend minder inkomsten daarom. Zo is het ook met de kadofilms. PX gaat geen film kado doen als ze hier € 4,99 voor kan krijgen. Zo is dat ook met Electra en Water niets meer gratis of het moet iets uit de middeleeuwen zijn wat niets meer opbrengt. Het is jammerlijk zo. Trieste zaak.
Reputatie 1
Ja het is inderdaad misleidende reclame de aangeboden films zijn het zien niet waard
Of we dit nu melden of niet maakt geen verschil uit PX trekt zich van zijn klanten niets aan
Reputatie 7
Badge +1
Ja het is inderdaad misleidende reclame de aangeboden films zijn het zien niet waard
Of we dit nu melden of niet maakt geen verschil uit PX trekt zich van zijn klanten niets aan

Klopt en ziet het ook met de huurtelefoons. PX trekt zich geen bal aan van de klanten.
Momenteel 6 oude kadofilms, hier kan Mevrouw Leroy heel makkelijk scoren
Ik kon het eerst niet geloven maar dan toch: echt maar tiental films en dan nog niet echt blockbusters... Hoe misleidend is dat?? Proximus, ik denk dat je beter kan...
Ik heb net van een vertrouwde verkoper te horen gekregen dat ik eender welke film kon inhuren als kadofilm. Dit blijkt NIET juist, er wordt mij 4€99 aangerekend buiten mijn bundel!
Ik word al een maand van het kastje van de muur gestuurd, niemand kan gelijk welke vraag deftig beantwoorden, aan de telefoon word ik niet geholpen en wanneer ik daar kwaad om word, word ik afgeblokt. Mijn klachten worden niet behandeld, kortom: ik word niet geholpen! In 22 jaar klant zijnde, heb ik dit nooit meegemaakt. Wat is er aan de hand bij Proximus???
Reputatie 5
Badge +2
Het aanbod stelt indd niet erg veel voor:
https://www.proximustv.be/nl/shop/video-op-aanvraag/mijn_kadofilm

Er wordt ook altijd zo'n goedkope aflevering (rond 0,49 euro) van een kinderserie aangeboden als blockbuster/kadofilm. Dit is iets wat niet te snappen valt: als je iets aanbiedt, laat het tenminste een film zijn en geen aflevering van serie.
Ter info: wat ik hier o.a. al van Proximus medewerkers gelezen heb op het forum:

◙ Je moet een onderscheid maken tussen de 2 credits:
  • kadofilm: deze maandelijkse kadofilm zit inbegrepen in je Familus of Tuttimus en kun je gebruiken in de categorie 'Blockbuster'. Deze credit kan je niet opsparen. Een ongebruikte credit zal dus vervallen.
  • 'op aanvraag' credit: dit zijn credits die je vrij kan gebruiken in heel het op aanvraag aanbod. Deze credits kan je opsparen. Je kan deze verkrijgen via een wedstrijd, actie, commerciële geste etc.

◙ Je vindt de rubriek kadofilm terug via:
Menu -> shop > op aanvraag > films > mijn kadofilm.
* Je hebt recht op 1 kadofilm per maand dat je gratis kan bekijken.
Deze vraag je op deze manier aan:
In het Proximus TV menu ga je naar “Op aanvraag” vervolgens naar “Films”
nadien naar ”mijn kadofilm” dan zie je een speciale catalogus waaruit je kan kiezen.
Je selecteert een film uit deze catalogus
> klikt op op huren en vervolgens geef je je pincode in
(deze pincode is default: 1234 tenzij je die zelf veranderd hebt via uw decoder menu).
De kadofilm waar je recht op hebt zal je niet worden aangerekend.
Martin, toen ik je reactie las dacht ik direct dat je een Proximius medewerker bent. Maar toe zag ik dat jij het was 😊

Wat je zeker weet is dat het topic niet gaat over hoe een film huren of hoe een bonusfilm kiezen. Het topic gaat inderdaad over het magere aanbod inzake bonusfilms. Het topic gaat ook over foute reclame en foute info van de verkopers. Eender welke film uit het enorme aanbod, dus.
En eigenlijk is het niet zo. Of toch? PX kiest 12 films uit hun aanbod, dus het gehele aanbod komt in aanmerking voor de gratis bonus film, nietwaar? 😎

Het topic leunt ergens aan bij dat ene dat gaat over de 500 verjaardagspunten, bedenk ik nu 😆 Veel beloven en weinig geven houdt de echte PX klant tevreden 🤣

In ieder geval, dank voor je reactie, is ze niet echt waardevol voor de bijdragers hier en enigszins off topic, dan toch nuttig voor diegene die nog een film wil bekijken, en nog niet wist hoe. Of die hier komt kijken?
Maar de klagers hier wisten het wel al, hoor. 😉
Ik heb net van een vertrouwde verkoper te horen gekregen dat ik eender welke film kon inhuren als kadofilm. Dit blijkt NIET juist, er wordt mij 4€99 aangerekend buiten mijn bundel!
….

Ter bijkomende info: Mijn antwoord was op bovenstaande quote maar niet op het topic start onderwerp.
En of mijn antwoorden altijd even nuttig of doeltreffende zijn dat is zoals bij alle antwoorden op dit forum en andere forums, soms wel soms niet, maar het is bij mij altijd de bedoeling om hopelijk iets bij te dragen ☺️
Nog een prettige en zonnig zondag verder.
Geen kwade of trol bedoelingen mijnentwege, hoor. Gewoon een reactie. ;)
Hmm, werk jij toch niet full time voor PX? zo'n snelle reactie! :D

Anderzijds hebben wij gisteren toevallig een bonus film willen kijken en voor de zoveelste keer moeten constateren dat de keuze beperkt is en niet onze smaak, dit laatste terzijde.
Je zou voor minder niet meer gaan kijken welke bonusfilm beschikbaar is. Wat we ook al maanden niet meer gedaan hebben. En voor maanden ook weer zullen volhouden, want ...

Soit. We hebben toch maar een keuze gemaakt tussen de bonusfilms. Prijs? 4.99. Tiens, gratis? Toch maar gekeken, niet lang, want echt niet onze smaak. Verkeerde keuze tussen geen keuze. Dus afgezet. Tussen de door ons gehuurde films staat hij nog beschikbaar (logisch, gedurende 48 uur) maar nu voor de ronde prijs van 0.00 euro.
PX wil ons er toch zo graag op wijzen dat we iets van waarde krijgen van hun, nietwaar?

Hopelijk draagt deze reactie ook bij aan dit topic. 😉
Reputatie 3
Badge +1
Ik zit nog in een oude formule, zonder gratis film, maar als ik dit zo lees hoef ik daar niet rouwig om te zijn 🤔
Wat mij wel enorm stoort is dat er zelfs voor heel oude films nog geld gevraagd word, en dan bedoel ik wat al 30x gewoon op tv is geweest en wat ik misschien zelfs nog ergens op videoband heb liggen. Bij kennissen in NL zijn dat soort films gewoon gratis on demand te kijken, maar PX moet het weer ingewikkeld maken met 1 zo'n film gratis per maand.
Ooit kreeg ik een gratis filmcode, die werkte niet en na wat boos heen en weren kreeg ik een nieuwe code welke net zo niet werkte, toen heb ik het maar opgegeven, klaar mee
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

Onze excuses voor het ongemak.

In de Proximus TV menu gaat u naar “Op aanvraag” vervolgens naar “Films” nadien naar ”mijn kadofilm” dan ziet u een speciale catalogus waaruit men kan kiezen.

U selecteert een film uit deze catalogus => klikt op op huren en vervolgens geeft u uw pincode in. De kadofilm waar u recht op hebt zal u niet worden aangerekend.

Mvg,

Aziz
Idd, een zeer bedroevend aanbod in die bonusfilms waarvan de meeste kinderfilms zijn. :(

Cheers, Ben

Reageer