Vraag

Kadofilm probleem

  • 18 March 2018
  • 3 reacties
  • 876 Bekeken

Beste,

Wij wilden deze namiddag een kadofilm bekijken. Maar toen we deze aanklikten, stond er een bedrag te betalen, evenals het intikken van de mobiele pin.
Er werd ons door de technieker niets van de mobiele pin uitgelegd, dus bijgevolg hebben we de film niet kunnen bekijken. Wat is de mobiele pin, is dat een standaard code? en waarom moet je dat ingeven voor een kadofilm, terwijl we een credit hebben openstaan?
Dank voor een snelle reactie.

3 reacties

Je hebt recht op 1 kadofilm per maand dat je gratis kan bekijken.
Deze vraag je op deze manier aan:
In het Proximus TV menu ga je naar “Op aanvraag” vervolgens naar “Films” nadien naar ”mijn kadofilm” dan zie je een speciale catalogus waaruit je kan kiezen.
Je selecteert een film uit deze catalogus > klikt op op huren en vervolgens geef je je pincode in.
De kadofilm waar je recht op hebt zal je niet worden aangerekend.

pin code is default: 1234 (tenzij je die zelf moest veranderd hebben op je decoder.)
Reputatie 6
Badge +3
Let op je kan niet uit alle films kiezen. De kadofilms zijn erg beperkt in aanbod. Dus kijk goed of het wel een kadofilm is en geen betalende film.
ter bijkomende info wat er al aan uitleg gegeven geweest is door proximus medewerkers:
◙ Je moet een onderscheid maken tussen de 2 credits:
  • kadofilm: deze maandelijkse kadofilm zit inbegrepen in je Familus of Tuttimus en kun je gebruiken in de categorie 'Blockbuster'. Deze credit kan je niet opsparen. Een ongebruikte credit zal dus vervallen.
  • 'op aanvraag' credit: dit zijn credits die je vrij kan gebruiken in heel het op aanvraag aanbod. Deze credits kan je opsparen. Je kan deze verkrijgen via een wedstrijd, actie, commerciële geste etc.

◙ Je vindt de rubriek kadofilm terug via:
Menu -> shop > op aanvraag > films > mijn kadofilm.
* Je hebt recht op 1 kadofilm per maand dat je gratis kan bekijken.
Deze vraag je op deze manier aan:
In het Proximus TV menu ga je naar “Op aanvraag” vervolgens naar “Films”
nadien naar ”mijn kadofilm” dan zie je een speciale catalogus waaruit je kan kiezen.
Je selecteert een film uit deze catalogus
> klikt op op huren en vervolgens geef je je pincode in
(deze pincode is default: 1234 tenzij je die zelf veranderd hebt via uw decoder menu).
De kadofilm waar je recht op hebt zal je niet worden aangerekend.
◙ Eventuele reden waarom je kadofilm niet zichtbaar zou zijn:
- je geen Familus of Tuttimus pack hebt.
- je recent bent overgeschakeld naar een Familus of Tuttimus maar deze dienst nog niet volledig actief is.
In tussentijd kan een proximus medewerker je kadofilm al activeren zodat je er gebruik van kan maken.
Het is mogelijk dat je wel even je decoder moet herstarten vooraleer de optie actief komt te staan.
◙ Gratis film (gehuurde film met credit) (bv bij testers v6)
Het Is normaal dat in de voorlopige aanrekening het bedrag er nog staat.
Dit wordt in de definitieve aanrekening aangepast.
Maar op je decoder: via > Menu > Instellingen > Mijn account > aankoopgeschiedenis:
daar zou naast de datum en de titel, van de gehuurde film met een credit, wel al € 0,00 moeten staan.

Reageer