Vraag

Bestel(l)ing niet geleverd

  • 7 January 2019
  • 6 reacties
  • 327 Bekeken

iPhone 8 besteld en meteen betaald via online shop op 21/12/2018.
Sms-je dat die volgende werkdag wordt geleverd en dan een sorry-smsje dat de levering later zal plaatsvinden omwille van de drukte.
Dan stilte...bellen naar klantendienst levert niets op, behalve de boodschap dat men mij terug ging contacteren ivm levering. Dossiernummer was 36819301. Nu ondertussen dikke week verder. Heb ook nog eens een herinneringsbericht gestuurd via mail, nog steeds geen antwoord.

Als ik het forum erop nalees, ben ik zeker niet de enige die op een wel zéér laattijdige levering zit te wachten en ziet het er ook niet naar uit dat dit snel opgelost raakt.
To be continued …(?)

6 reacties

Update:
zowaar gisteren telefoontje gekregen dat toestel geleverd kan worden, maar dan in een andere kleur.
Op zich geen probleem zolang er maar snel geleverd kan worden.
Kort na het telefoongesprek krijg ik een bevestiging van wijziging, waar naast de gewijzigde kleur, het abonnement ongevraagd óók werd aangepast van Mobilus S naar Mobilus M.
Daarnaast werd mijn andere GSM lijn - eveneens ongevraagd - aangepast van Smart-25 naar Mobilus S.
Toen ik hierover de klantendienst aansprak, stelde men mij gerust dat er niets werd gewijzigd (yeah right). Na effe doorvragen verwees de persoon me door naar nummer 0800/99 974, een nummer dat niet meer actief bleek te zijn.
Toen ik met enig wantrouwen terugbelde naar de klantendienst 080/22 800 bevestigde een ander person (gelukkig maar) mij effectief dat beide abonnementen gisteren werden aangepast. Ongevraagd dus. Maar dit was uiteraard geen probleem want je kan altijd van Mobilus M terug naar een Mobilus S gaan als je belt naar de klantendienst. Toen ik vroeg waarom dit dan niet onmiddellijk kon, bleek dat toch niet zo eenvoudig, want dossier opmaken enz… Toen ik naar een dossiernummer vroeg, kon men mij pas één geven na lang aarzelen: 37012290.
Wat betreft het gewijzigde abonnement voor dat ander nummer - pech, da's een ander nummer, daar moet ik maar een ander dossier voor laten opmaken in een aparte call naar de klantendienst.

Ik zit nu dus met 2 ongevraagd gewijzigde abonnementen en nog steeds geen smartphone (laat staan leverdatum).

To be continued...
Zonet de link van de gewijzigde bestelling aangeklikt en deze moet zowaar nog bevestigd of geannuleerd worden. Hoewel klantendienst me niet heeft verteld dat ze nog bevestigd moest worden.
Ik ga ze dus annuleren, want ze klopt niet…
Ik vraag me af wat er dan met de oorspronkelijke bestelling gebeurt? En wat met het reeds betaalde bedrag voor het toestel (149EUR incl. BTW)?
To be continued...
Vandaag nog eens gecheckt met klantendienst - een zeer vriendelijke, begripvolle persoon mag gezegd worden.
De eerste bestelling was zoals verwacht geannuleerd en vervangen door de tweede die ik dus niet aanvaard had en bijgevolg óók geannuleerd. Er was dus geen enkele bestelling meer actief.
Nu werd een derde bestelling aangemaakt (identiek aan de eerste bestelling - dus enkel Mobilus S - kleur telefoon Zilver of Gold). Hiervan krijg ik weldra een bevestiging...ben benieuwd!
Heb ook een nieuw dossiernr.: 36986068 🙂.
To be continued....
Zoals gevreesd, nog steeds geen bevestiging gekregen van het nieuwe order en ondertussen zie ik dat mijn abonnementsgegevens Mobilus M & Mobilus S vermelden.
Ik wacht mijn eerstvolgende factuur nog af om dan waarschijnlijk te protesteren, maar vrees het ergste (m.a.w. klacht indienen + BIPT informeren). Heb eerlijk gezegd niet meer de energie alles nog eens uit te leggen en achteraf nogmaals teleurgesteld te worden door de klantendienst.
Ongelooflijk wat een chaos Anthony! Zit te denken om m'n proximus abonnement te veranderen maar ga nu twijfelen of ik niet ergens anders heen moet.. Sterkte met de Proximus service!
Ondertussen is de factuur aangekomen en de niet-goedgekeurde abonnementswijziging actief.
Daarnet nog maar eens gebeld met klantendienst ivm deze factuur (en de langverwachte levering die nog steeds niet is gebeurd) en "iemand die mijn dossier behandelt" ging me zo snel mogelijk terug contacteren. Dat was nu een paar uur geleden.
Na 1 maand gezever voel ik me nog verder dan ooit verwijderd van een nieuwe toestel mét abonnement waarvoor ik meer dan een maand geleden een voorschot heb betaald.

Reageer