Beantwoord

Actie iene miene mutte

  • 24 November 2018
  • 25 reacties
  • 1596 Bekeken

Volgens de actie komt iedereen in aanmerking die overschakelt op het tuttimus abbonement.
Wij zijn op 20/11 overgeschakeld, maar toch vertelden ze mij telefonisch dat we niet in aanmerking komen.
Ik kan nergens terugvinden waarom we niet in aanmerking zouden komen, maar vind ook niet hoe we nu wel kunnen deelnemen aan de actie.
Voorwaarden:
Tussen 12/11/2018 en 31/01/2019: check
nieuwe internetabonnee die voor Tuttimus. ("kiest" ga ik maar vanuit): Check (vorig abbonement was anders

Kan iemand mij zeggen hoe ik die actie nu kan selecteren/activeren?
icon

Beste antwoord door AkiW 26 November 2018, 15:13

Bekijk origineel

25 reacties

Ter info: zit het hem niet gewoon in het feit dat "nieuw internet abonnee" moet aanzien worden als iemand die nog geen internet abo had want een andere formule van internet nemen is nog geen nieuw internet nemen in de letterlijke zin van het woord, enfin ik hoop dat iemand van proximus een officieel sluitend antwoord kan geven.
Reputatie 6
Badge +3
Beste, van een Internet Start aanpassen naar een Internet Maxi, wordt beschouwd als een tariefaanpassing van je internet. Dit wordt dus niet gezien als een nieuwe intekening van een internetabonnement. Groeten, Akhi
Reputatie 6
Badge +3
Dag Lore,
De 'promo' geldt enkel voor 'nieuwe internet' abonnees, dus niet voor klanten die reeds internet hadden en een aanpassing van het reeds bestaande abonnement naar 'Tuttimus' aanvragen.
Mvg, Wilfried
OK, wat als ik dan mijn huidige pakket bij jullie opzeg en opnieuw mij klant laat maken?
Vindt het enorm degoutant dat een klant (+15 jaar lang) bij dezelfde provider letterlijk niets meer echt niets mee kan en mag meegenieten van de promoties !
Reputatie 6
Badge +3
Beste Kaya,
Men moet hiervoor minstens 3 maanden geen klant bij Proximus geweest zijn.
Mvg, Wilfried
Of gewoon je huidig abonnement afsluiten en een nieuwe opstarten op naam van je partner?
Normaal geeft Proximus aan dat je 3 maand een abo moet stilgelegd hebben om een nieuw te kunnen aangaan, dat als letterlijk "nieuw" kan aanzien worden, maar gebeurt die controle dan niet op adres?
Ik stel die vraag omdat mijn zus dit voorgehad heeft met een abo op een krant en daar was het antwoord dat dit geen nieuw abo was omdat het op jet zelfde adres stond!
Een betere vraag is misschien, wat zegt de wet hier eigenlijk over, want als ze hiermee de wet overtreden dan zou je wel een poot hebben om er op te staan!
Reputatie 6
Badge +3
Dag Martin,
Een opzeg geldt wanneer alle toestellen ook ingeleverd zijn. M.a.w. wanneer er geen verbindingen meer actief zijn op de locatie waar een nieuw abonnement geactiveerd wordt.
De voorwaarde van 3 maanden kan ook gevoelig liggen indien er een verband (wettelijk samenwonend , gehuwd oa) nog een verbinding kunnen maken naar de persoon die het abonnement stopgezet heeft.
In regel kan men stellen dat een nieuwe naam zou volstaan indien de eerst vernoemde voorwaarde is voldaan.
Mvg, Wilfried
Reputatie 6
Badge +3
Hallo, na je opzegging, moet je eerst 3 maanden wachten om opnieuw klant te kunnen worden bij Proximus. Groeten, Akhi
edit
Voor mij is het heel simpel, als ik hier op de ene of andere manier niet kan van profiteren zeg ik alles op!
ik geef je ondertussen reeds bijkomende info mee je weet maar nooit dat je dit nodig hebt:
http://proximus.be/opzeggen
Ja, niet twijfelen alles opzeggen en binnenleveren. Om de 2j nieuw apparatuur, gratis installatie, kado's, kortingen. Ik begrijp sommige mensen niet. Waarom blijven en van alles niet profiteren ? Trouwe klanten krijgen in het beste geval enkel peanuts.
Reputatie 3
Badge +1
Ja, niet twijfelen alles opzeggen en binnenleveren. Om de 2j nieuw apparatuur, gratis installatie, kado's, kortingen. Ik begrijp sommige mensen niet. Waarom blijven en van alles niet profiteren ? Trouwe klanten krijgen in het beste geval enkel peanuts.
Misschien doet niet iedereen dat omdat ze de miserie die ermee gepaard kan gaan niet wil riskeren
En het gras is ook niet altijd groener op een ander het is altijd het zelfde, je weet het pas als je er bij bent, ze zijn min of meer allemaal in het zelfde bedje ziek, en zeker niet alleen in de telecom sector, het is een algemeen fenomeen.
Nu moet ik wel zeggen als ik zie bij mijn pa die al de overstap gemaakt heeft van Belgacom naar Telenet en dan later terug naar Proximus, dit allemaal vlekkeloos verlopen is, mss wat geluk gehad 😉
De overloop is inderdaad goed verlopen en een paar dagen na de bestelling was de PS4 er al. Ook de snelheid valt goed mee, iets trager (74/14) dan telenet (200/20). Maar er zijn ook verbeteringen. De wifi is beter ondanks dat de modem op dezelfde plaats staat als die van telenet. De decoders kan je wegbergen in een kast of bevestigen aan de achterkant van de tv, de prijs is lager, de huur van bijkomende decoders is minder. En er zijn er nog. Maar beiden hebben voor-en nadelen. Maar als er geen verbetering is voor bestaande klanten ben ik binnen 2j weg als ik iets interessants zie zoals nu die PS4.
Je komt van TN zeg je, hoe zat het daar eigenlijk met voordelen voor trouwe klanten ?
Zoals ik hier lees iets beter, maar je moet er zelf achter zitten. Ook de nieuwe decoder laat op zich wachten. De laatste witte modem is een verslechtering tegen de vorige zwarte. Je hebt wel een snellere verbinding, vast ip adres, maar in mijn geval zo'n 20€ duurder per maand. Ik had gebeld dat ik wou overstappen, maar op het einde van het gesprek was het dat ze niets meer konden doen om mij te overtuigen.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Jonas,
De promotie is zoals gezegd enkel toepasselijk voor 'nieuwe internet' klanten met een Tuttimus abonnement.
Voor er een nieuw abonnement kan aangevraagd worden moet het oude volledig opgezegd zijn.
Mvg, Wilfried
Tv en internet abbonnement is naar aanleiding van deze promotie opgezegd. Ik vertrek naar een andere provider.

Initieel gebeld met de vraag mij de televisie te geven en ik daartoe bereid was van minimus over te schakelen naar tuttimus. Het antwoord was dat dit niet kon, ook al dreigde ik over te schakelen.

Nadat de plannen om over te schakelen concreet waren belde ik om mijn gsm uit het pack te halen. Toen men mij de reden vroeg wou men mij 7euro korting aanbieden per maand om toch te blijven met mijn internet en TV. Dat is toch te gek voor woorden.

26/12 komt de installateur van de nieuwe provider. Ik ben daarbovenop 22€ goedkoper af per maand.
Bedankt proximus voor de korting!
Dat is niet alleen bij Proximus hoor dat als je dreigt met opstappen dat men dan toch nog "soms" iets uitvindt en een poging doet met een korting of iets anders (wat dan ook dikwijls maar tijdelijk is, een jaar of zelfs maar een half jaar bv en ze dan er ook weer mee stoppen) , en moest eens weten hoeveel keer de providers dit per dag moeten horen van "ik stap op" …….
Ze weten inderdaad allemaal hoe een goede klantenbinding werkt.
Gelukkig zijn de meesten niet zo een kloteklant zoals ik 🙂.

Ik zie die acties trouwens evolueren naar hetgeen met de 'gsm + phone' abonnementen gebeurd is. Ze zodanig onvoordelig maken en ze dan ook beschikbaar maken voor de bestaande klanten. Dan hoeven we ze niet meer en zijn ze meteen van ons gezaag vanaf.
Voorbeeldje:
- in 2013: gratis Sony xperia Z twv 600€ aan 1€ enkel voor nieuwe all-in gsm abbonnementen.
- In 2018: Samsung A9 twv 599€ aan 49€; + 20€x24maanden verplicht extra data abbonnenment (totaal €529). Maar wel voor alle klanten. Nu is het dus een veredelde kredietlijn geworden 🙂
Maar wat zeker wel een verbetering is dat men tegenwoordig onmiddellijk kan overstappen zonder opzegvergoeding, (behalve uiteraard als er een toestel aan een abo gekoppeld is en men dan uiteraard de rest van de afschrijving van het toestel bv moet uitbetalen)
Ja idd. De vrijmaking van de markt is een enorme verbetering. Easy switch en go. Maar iets doet mij vermoeden dat dit gepusht is door de wetgever 🙂.

Het is trouwens door de vrijmaking van de markt dat ze met die koppelverkopen begonnen zijn om ons toch nog te dure prijzen aan te kunnen rekenen.
Ik heb zelf tot maart 2019 nog zo een gsm abonnement met telefoon lopen, maar nadien nooit meer.
Als ik zie hoe de tarieven de laatste twee jaar geevolueerd zijn. Ik betaal gemakkelijk met dat koppelabonnement 10euro per maand te veel terwijl de telefoon maar 200euro voordeel inhield. Je kan het hen niet verwijten, maar conclusie trekken en vertrekken kan wel.
Daar ben ik het volledig mee eens een toestel aanschaffen via koppelverkoop daar doe ik ook niet aan mee, je moet dan wel ineens een groot bedrag neertellen zoals bv mijn Samsung Galaxy Note 8 die ik resent nog gekocht heb, maar op het einde van de rit heb je wel winst gedaan tov een koppelverkoop die op het eerste zicht heel aantrekkelijk lijkt.
Enfin ja tenslotte doet iedereen er zijn goesting mee en moet maar voor zijn eigen zelf uitmaken wat voor hem de beste oplossing schijnt te zijn.

Reageer