Beantwoord

Storingen

  • 28 January 2021
  • 31 reacties
  • 509 Bekeken

Hallo.

Na een tweetal weken afwachting en hopend op beterschap komen we tot de conclusie dat we helaas zullen moeten leren leven met tweemaal per dag alles uit de stekker te halen en en of te ressetten. Nieuwe modum.Drie nieuwe wifi boosters verder…

 NOG STEEDS STORINGEN. 

Jammer dat we geen filmpje kunnen plaatsen van de storing op de tv momenteel. 😡😡😡

icon

Beste antwoord door HadewychT 1 February 2021, 12:31

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

31 reacties

Ja .

Ik denk inderdaad ook dat proximus meerdere problemen heeft.

Wij zijn momenteel bezig met een andere provider en eind februari zal het beslist worden of we nog langer bij proximus zullen blijven....

Reputatie 2
Badge

@LucDesoete Is het ok voor u als ik hiervoor een interventie voor een technieker aanmaak zodat die alles eens grondig kan nakijken voor u ? 

@Alex_015 De lijn naar buiten toe is in orde nu, wat vroeger niet het geval was. Je Booster en B-box moeten zeker niet dicht bij elkaar staan. Wat eventueel wel kan zijn is dat er een stoorzender is tussen beide toestellen. Je kan je booster zo vb best niet achter je TV-toestel zetten omdat de TV het wifi-signaal kan tegenhouden en verstoren. Heb je een mogelijkheid om hem wat te verplaatsen ?

En via de PLC’s ? Ondervind je daar ook storingen op je verbinding ?

Ik ga de feedback over de derde technieker die niets meer gedaan heeft ook doorspelen. Vermits u nog hinder ondervindt had hij dit zeker verder moeten controleren. Ook voor u kan ik opnieuw iemand langssturen om het verer te controleren. 

@HadewychT voorlopig moet je geen technieker meer sturen (toch bedankt om dit voor te stellen) - ik bekijk het nog even zelf. De wifi bridge die destijds achter de tv stond heeft altijd goed gewerkt - mss ga ik die wel terug gebruiken en die wifi booster verplaatsen (tenminste als de adapter van de wifi bridge nog werkt want die probeerde men er wel hardhandig uit te trekken om te vervangen met wifi booster (kabeltje wifi bridge voeding zat even geklemd achter de TV - heb de technieker doen stoppen en voorzichtig zelf de kabel er achteruit gehaald (0,5 min werk) - anders was de voedingskabel gewoon stuk getrokken - technieker zal er vanuit gegaan hebben dat die toch werd afgevoerd …. Die PLCs werken wel maar of ik die echt nodig had is maar de vraag - maar die zijn niet verloren en daar lig ik niet echt van wakker dat men die heeft vervangen - en heb die in apart wifi netwerk zitten want one SSID met de Px modem was een probleem met de vorige modem (en werd toen afgezet) en nu dit terug opstaat met de nieuwe modem gebeurt het wel eens dat verbinding naar internet toch niet ok is als ik terug thuis kom en verbonden ben met px wifi van de modem… wifi op iPhone of ander devices even op en af zetten lost het dan wel op maar dat is niet de bedoeling he - ook gemerkt bij mijn jongste zoon zijn iPhone ... dus niet aan een bepaald device gerelateerd.

Ja hoor u mag altijd nog eens een technieker sturen om naar een oplossing te zoekken.

Samen met onze adapter die meegenomen is???

De WiFi booster moet ik niet meer terughebben die mag je houden.

Mvg.luc

 

Niemand gezien???????😡

Hallo.

Na een tweetal weken afwachting en hopend op beterschap komen we tot de conclusie dat we helaas zullen moeten leren leven met tweemaal per dag alles uit de stekker te halen en en of te ressetten. Nieuwe modum.Drie nieuwe wifi boosters verder…

 NOG STEEDS STORINGEN. 

Jammer dat we geen filmpje kunnen plaatsen van de storing op de tv momenteel. 😡😡😡

Reputatie 2
Badge

@LucDesoete heb ook storingen sinds 5/1/’21 en ondertussen nieuwe modem - wifi booster en PLC adapter V2 duo - toch soms storing op TV die we vroeger niet hadden. Snelheid internet is soms ok. Ondertussen al 3 verschillende techniekers over de vloer gehad - eerste heeft de modem vervangen (mocht wel na al die jaren) de 2de in rij heeft een probleem gevonden in de straatkast (en die was er wel degelijk, een draad van een andere lijn op mijn paar, zelf gezien) en de NTP werd in huis vervangen, bij zijn 2de interventie werd er een wifi booster geplaatst ter vervanging van mijn oude wifi bridge en ook PLC adapter V2 duo aan mij verkocht …. Resultaat: ik wacht af of de snelheid door DLM nog zal verbeteren en misschien dan ook de TV storingen/blokkeringen gedaan zijn. 3de technieker stond er maandagmorgen maar eigenlijk heeft die niets gedaan want vrijdag was er pas iemand geweest - volgens hem was alles in orde …. Tsja toch zijn er fouten …

Mijn conclusie: Die wifi booster die maar een paar meter van mijn modem staat lijkt mij niet zo positief - link is niet altijd stabiel (soms oranje)  - oude wifi bridge was denk ik beter (3de technieker belde me gisteren en zei me om de booster dichterbij te zetten - Hallo PX - zal ik hem op de modem zetten? De PLC adapter V2 duo die zo’n 80€ kosten ter vervanging van mijn D-link power line maakt geen enkel verschil. Voordeel is wel dat nieuwe PLC adapter rechtstreeks in het stopcontact kunnen en een stekker in de adapter kan - de mogelijke snelheid (capaciteit) is ook hoger maar merk momenteel geen verschil (adapters nodig voor extra router in huis (ander kant van het huis) en ook daar gebeuren streamings mee - zoom meetings enz. vroeger nooit problemen mee gehad - niet met gamen door mijn zoon enz.
Ik bekijk het nog even maar heb toch de indruk dat er nog andere problemen zijn bij Proximus ..…
 

Reputatie 7
Badge +4

@LucDesoete Ik heb een afspraak geboekt voor donderdag tussen 17 en 20u. Als dit niet past voor u kan u dit wijzigen via My Proximus

Hallo.

Prima. Alvast bedankt.

Mvg.luc

 

 

Hallo.

Hier enkele foto's van de storingen op onze tv.

Dat is nu al enkele maanden zo😡😡😡.

Mvg.luc

Reputatie 2
Badge

@LucDesoete is inderdaad niet leuk - toch kan men dit oplossen. Bij mij momenteel vrij goed maar blijf het monitoren hoe tv - internet - WiFi werkt. Hopelijk gaat de technieker dit donderdag voor jou oplossen. 

 

 

 

Dit is elke dag hetzelfde .

Zie je nu waarom we overwegen om van provider te veranderen. 

Echt een ramp,zelfs tijdens het thuis bankieren valt de wifi gewoon weg.😡

We hebben het echt zo gehad met proximus het is echt niet meer normaal .

 

Als de technieker zijn werk ervan maakt zou hij toch moeten weten van waar het probleem komt en desnoods als het hem niet lukt zou hij toch verder aan de specialisten moeten doorgeven voor verder expertise  ….

Bedankt. 

We zien wel wat het wordt maar voor vanavond geen tv meer voor ons.

Toch bedankt voor de moeite. 

Mvg.luc

Reputatie 2
Badge

@LucDesoete ondertussen nog niet opgelost? Best de service desk bellen om een nieuwe afspraak te maken

@Alex_015   mss toch best laten verder onderzoeken door een prox forummedewerker als die hier terug langskomt, want langs verschillende wegen werken, werkt niet altijd beter, enfin ieder zijn mening natuurlijk.

Hallo.

De technieker is niet langsgekomen en een nieuwe afspraak maken zal geen zin meer hebben denk ik .

Gezien de problemen blijven ( Drie maanden)aanhouden en we van het kastje naar de muur worden gezonden zal het beter zijn dat we zelf voor  een oplossing zorgen.

Als we geen internet hebben en ik kan jou niet bereiken dan denk ik dat ik dit toch wel via een ander kanaal mag melden of niet ???

En ja ik doe nu wat ik niet laten kan .

Misschien zijn we gewoon te lang bij proximus  gebleven want elke dag storingen blijkt geen probleem van mij alleen te zijn blijkbaar. Zie fbgroep Ontevreden klanten Proximus. 

Mocht ik van jou zijn zou ik toch opletten met de uitspraken die je doet .Je weet immers nooit wie aan de andere kant van de lijn zit .

Zal hier afronden maar wil jullie toch nog bedanken voor de moeite. 

Mvg.luc

Misschien nog even dit. Toen we hier bouwden en kwamen wonen hadden we veel problemen met proximus. 

We zijn altijd trouw gebleven en hebben er altijd in geloofd dat het ging opgelost worden.

Toen is er een speciale eenheid ( interventie ) hier een hele dag bezig geweest.

Zelfs tot in de kast hier aan de straat.enz........

Ik heb nog altijd hun tel.nr.

Alles was daarna beter tot zeer goed tot enkele maanden geleden.

Toen kwam een technieker met een nieuwe modem.SUPER.ook de oude wifi booster werdt vervangen.SUPER.

Hij plaatste nog twee wifiboosters en nam de adapter plc.mee van 100€ gekocht op jullie aanraden. 

Nu blijkt op het einde dat het niks uit gehaald heeft alleen hebben we nu een huur van twee wifiboosters en zijn we een adapter.plc. kwijt.

Je zal dan wel begrijpen dat we ons nu een beetje bestolen en bedrogen vinden gezien er niks veranderd is.

Mvg.luc Desoete. 

Zal niet meer nodig zijn denk ik .

Toch bedankt. 

Ik weet niet wat je juist bedoelt, “zal niet meer nodig zijn denk ik“