Vraag

Series opnemen TLC

  • 26 June 2022
  • 5 reacties
  • 190 Bekeken

In neem al verschillende jaren series op, op TLC. Sinds een tweetal weken merkte ik op dat de opgenomen series niet meer in mijn bibliotheek stonden. Bij nakijken heb ik gemerkt dat voor geen enkele serie op TLC, de optie ‘serie opnemen’ meer beschikbaar is. Hoe komt dit? Heel jammer na jaren fijn gebruik, ik nu opeens per dag moet gaan kijken om afleveringen op te nemen. Anno 2022 verwacht je dat we er op vooruitgaan, niet achteruit...


5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Dat is bij mij ook zo. Bij TLC kan ik wel een individuele uitzending opnemen, maar geen serie. Misschien is dat een zaak van auteursrechten. Hoe het vroeger was weet ik niet, ik ben nogal beperkt in de zaken die ik bekijk. Misschien kan iemand van Proximus hierover morgen meer informatie geven. 

Aangezien je individueel kunt opnemen zal het wel niks met auteursrechten te maken hebben volgens mij, hier ook werd dit probleem gemeld → Serie opname niet meer mogelijk op zender TLC | Proximus Forum

Aangezien serieopnamen wel op andere zenders lukt, is het m.i. ook geen softwareprobleem.
Daarom lijkt het mij het meest logisch dat de programmagids de serie niet als serie aanmerkt.

Dus wie of wat bepaalt dat het wel een serie of geen serie is?

Reputatie 7
Badge +3

Er is inderdaad een probleem bij de zender TLC met de serie opname functie sinds ongeveer 2 weken.

Proximus,  de Ombudsdienst voor Telecom en Discovery Benelux zijn op de hoogte en het probleem aan het onderzoeken. Zolang het onderzoek loopt kan en mag ik geen verdere info of toelichting geven.

Mvg, Patrick

Reputatie 7
Badge +5

@JulieDP @Cvanloon @Martin Ik heb gisteren de bevestiging gekregen dat dit terug in orde is.

Reageer