Tegenwoordig zijn , in tegenstelling tot vroeger op Postcode, de regionale zender nu gebaseerd op je aansluitpunt (het aansluitpunt bij de config./opbouw van het je DTV profiel).
Hierdoor kan er nog maar één regionale zender beschikbaar gesteld worden, waar in tegenstelling tot vroeger soms meerdere mogelijk waren.
Dit geldt zowel via de decoders als via Pickx-app als de web versie http://pickx.be
Via het internet (laptop, smartphone, smart TV….) kan je sowieso alle regionale zenders live bekijken.
Eigenlijk worden de V6 decoders stilletjes aan uitgefaseerd en vervangen door een V7 decoder. Die een UHD decoder is en heeft ook een ingebouwde chromecast functie.
Met smart tv’s kan eventueel ook via een app naar youtube gekeken worden.
Als je dit wenst en dit hier meldt dat je een V7 zou willen, kunnen de PX moderatoren hier beslissen om je V6 te vervangen door een v7 en kwestie configuratie bij de eerste keer aansluiten wijst dit op het scherm zijn eigen uit dus is er niks moeilijk aan.
Hier wordt o.a. ook beschreven hoe je de oude decoder eerst moet deactiveren en de v7 installeren.
Een TV Box vervangen | Proximus
Hartelijk dank voor de info, Martin!!! Dan hadden ze bij de Proximus-klantendienst wel niet moeten zeggen dat ik met die V7 wél alle regionale zenders weer zou kunnen ontvangen he -). Ik was sowieso al sceptisch. Ze hadden dat trouwens wel es vooraf mogen melden bij Proximus. Maar hoe dan ook bedankt! Slotsom: het is dus wel degelijk de moeite om over te schakelen naar V7?
Hoi Martin, een dikke sorry dat ik hier nog es over “doorzaag”, maar ergens lees ik: “Sluit de nieuwe TV Box zo snel mogelijk aan. De oude TV Box riskeert binnenkort niet meer te werken. Je hoeft geen contact met ons op te nemen”. Het vervelende is echter dat ik de nieuwe TV Box wellicht maandag geleverd krijg (op een door mij aangevraagd afhaalpunt in de buurt), maar hem pas woensdag kan afhalen. Ze zullen het bij Proximus toch niet in hun hoofd halen om in tussentijd mijn V6 ongevraagd te desactiveren??? Groetjes en nogmaals dank, Erik.
Hallo Erik,
Als je bedoelt dat je dit gelezen hebt in een bericht dat je ontvangen hebt van Proximus, dan wil dit zeggen dat zij de decoder na een maand uit dienst kunnen zetten, dus op die paar dagen zal het niet aankomen.
NB: de oude V6 zal je ook niet meer moeten terugsturen aangezien het alleen nog de V5 en de V7 is die nog moeten teruggestuurd worden en in dit laatste geval worden er een retourlabel via mail opgestuurd, dus in uw geval zal je die mail normaal gezien niet ontvangen.
Nogmaals super bedankt, Martin! Goed nieuws voor ons dat ze de decoder pas na een maand uit dienst kunnen zetten. Ben jij daar zeker van, of weet je dat “uit goede bron”? :-) (Ze hadden daar bij de klantendienst beter duidelijk over gecommuniceerd!), want we willen nog heel wat oudere programma’s bekijken, en op de V7 zouden alleen de “40 jongste” bewaard blijven, hebben ze gezegd bij de klantendienst. Dus zouden we de V7 pas over een tweetal weken willen installeren, en volgens jou is dat dus del degelijk mogelijk? Ook goed nieuws dat we de V7 die hoeven terug te sturen. Groetjes en fijne zondag nog!
Nogmaals super bedankt, Martin! Goed nieuws voor ons dat ze de decoder pas na een maand uit dienst kunnen zetten. Ben jij daar zeker van, of weet je dat “uit goede bron”? :-)
De goede bron komt eigenlijk van het hier op het forum zelf aangezien dit al een aantal keren vermeld werd.
Ze hadden daar bij de klantendienst beter duidelijk over gecommuniceerd!), want we willen nog heel wat oudere programma’s bekijken, en op de V7 zouden alleen de “40 jongste” bewaard blijven, hebben ze gezegd bij de klantendienst.
Het is zo dat je met de V7 decoder enkel je oude opnames van 60 dagen kunt bekijken maar geen lange termijnopnames van 36 maanden.
Dus zouden we de V7 pas over een tweetal weken willen installeren, en volgens jou is dat dus del degelijk mogelijk?
Normaal is dit inderdaad mogelijk maar om 100% zekerheid te hebben zou best een Proximus Moderator dit eens nader natrekken
hoe het in hun systeem ingesteld staat om de V6 decoder te deactiveren
Ook goed nieuws dat we de V7 die hoeven terug te sturen.
Je bedoelde uiteraard dat je uw V6 decoder niet zal moet terugsturen.
Nogmaals dank, Martin! Uiteraard vergiste ik mij (je laatste opmerking).
Hoe contacteer ik zo’n PROXIMUS MODERATOR? Ik heb dat nog nooit eerder gedaan en wist niet eens van het bestaan af van die moderatoren . Of is het sowieso nodig dat ik zelf zo’n Moderator contacteer? Of bedoel je “iemand van de klantendienst”? Enfin, ik hoor het wel van jou he . Thanks & fijne avond!
P.S. Mijn pakje blijft nog tot 27 januari (dus exact 2 weken) in het afhaalpunt beschikbaar, dus neem ik aan dat ik minstens 2 weken tijd heb voor de installatie?
In feite heb je dit al gedaan
Hoe contacteer ik zo’n PROXIMUS MODERATOR? Ik heb dat nog nooit eerder gedaan en wist niet eens van het bestaan af van die moderatoren .
- De PX Moderatoren zijn hier op het forum te herkennen aan het Pro⌘imus symbool(⌘) dat naast hun naam staat.
- In principe nemen ze elke dag de berichten door
Of is het sowieso nodig dat ik zelf zo’n Moderator contacteer?
- In principe komen ze hier elke dag tussen 8u en 18u30 op het forum langs om de berichten door te nemen, wel niet nonstop aangezien ze nog andere taken te vervullen hebben ook.
Dus in feite als ze uw bericht lezen weten ze al dat je wilt dat ze u verder helpen met je vraag of een Moderator dit eens nader kan natrekken
hoe het in hun systeem ingesteld staat over hoeveel tijd je oude V6 zal gedeactiveerd worden aangezien ze u reeds V7 opgestuurd hebben ter vervanging , dus of het zo is dat je 30 dagen de tijd hebt?
Of bedoel je “iemand van de klantendienst”? Enfin, ik hoor het wel van jou he . Thanks & fijne avond!
- je zou ook de vraag uiteraard aan een helpdesk operator kunnen stellen via 080022800 , maar aangezien je deze topic hier al opgestart hebt zou ik toch nog even afwachten moest ik u zijn.
Mijn pakje blijft nog tot 27 januari (dus exact 2 weken) in het afhaalpunt beschikbaar, dus neem ik aan dat ik minstens 2 weken tijd heb voor de installatie?
- Inderdaad hier zou PX rekening moeten mee houden en daarom dat ik hier al gelezen heb dat pas na een maand de oude decoder buiten dienst zetten. En stel dat je de v7 niet kunt afhalen om een of andere reden dan wordt die teruggestuurd, dus zouden ze daar ook moeten mee rekening houden en dan zeker nog niet je oude v6 uit dienst zetten!.
Jij bent dus geen moderator, wél een uiterst behulpzame kenner in elk geval, waarvoor nogmaals dank :-)
Ik heb nog het één en ander bijgezet/ verduidelijkt in mijn vorig bericht :-)
Nogmaals dank! Vind ik ergens een lijst van de moderators? Fijne avond nog!
zo’n lijst ben ik nog niet tegengekomen en heb er ook zelf geen lijst van gemaakt, je kunt bv morgen zien wie van hen allemaal antwoord op de verschillende berichten op het forum (te verkennen aan het Proximus symbool.) want ze komen ook niet alle dagen met zen allen op het forum. Vandaag was het bv o.a. YorickP & tina.b
Voor u ook nog een fijne avond.
@Eriktv
Ik ben een Proximus moderator, waar kan ik je mee verder helpen?
Geert
@GeertC
Eigenlijk komt het erop neer dat Eriktv zou willen weten hoeveel tijd hij zeker nog heeft om de oude V6 decoder te gebruiken vooraleer deze V6 decoder uit werking zal gesteld worden door Proximus.
Edit:
@Eriktv ik vermoed dat GeertC of een ander PX moderator nu hier niet meer zal reageren aangezien het al over 16u30 is, dus zal het dan pas voor morgen zijn!
@GeertC : Hoi Geert, mijn nieuwe decoder (V7) ligt al klaar in het afhaalpunt, maar mijn partner en ik zouden eerst graag nog tal van oude programma's bekijken die we na installatie van de V7 zullen "kwijtraken". De V7 ligt nog tot 28 januari in het afhaalpunt, dus we hopen dat we hem kort voor 28 januari kunnen afhalen en dan pas de V7 kunnen installeren, zonder dat Proximus ondertussen de V6 gedesactiveerd heeft. Ik dacht trouwens dat je, als je je oude decoder wilt laten uitschakelen, eerst naar het nummer 0800 99 696 moet bellen, en dat ze hem pas dan uit werking stellen. Of is dat niet nodig? Alvast hartelijk dank, Geert, en fijne avond! Ik hoor je dan hopelijk morgen wel (maar ik heb geen smartphone, dus ik lees alles op mijn pc, en daarom kan ik niet altijd snel antwoorden :-)).
Dag Martin, sorry dat ik je nog es stoor, maar moderator Geert heeft nog altijd niet gereageerd. Hopelijk dan toch morgen??? Ik zou het echt graag met zekerheid weten. Fijne avond, Erik.
P.S. Nu wordt mijn vraag nog "dringender", want mijn V7 ligt nog maar tot 17 januari in het afhaalpunt, terwijl dat aanvankelijk tot 27 januari zou zijn. Ik snap het niet. Hopelijk heb ik toch nog een weekje tijd om hem te installeren? Ik heb zonet nog even naar 0800 22 500 gebeld, en daar bevestigde de medewerkster dat ik wel degelijk nog minstens een weekje tijd heb. Ik zou wel sowieso eerst naar 0800 99 696 moeten bellen om de V6 te laten desactiveren. Of kan dat ook pas NADAT ik de V7 geïnstalleerd heb? Nogmaals dank en fijne avond!
Normaal geven ze op om de v6 eerst te deactiveren vooraleer de nieuwe te installeren maar je kunt dit ook achteraf nog doen.
In dat geval zal je v7 ook even gedeactiveerd worden maar je kunt hem dan weer aansluiten en de gevraagde gegevens weer invoeren zoals je hem de eerste keer aangesloten hebt.
Morgen reageert er waarschijnlijk wel weer een PX moderator.
Hoi Martin, sorry voor het storen alweer, maar ik heb nu nog altijd geen reactie gehad van de moderator(s), en nu word ik wel wat ongeduldig. Ik heb gisteren speciaal naar de klantendienst gebeld, maar de vrouw die ik aan de lijn had, kon mij geen duidelijkheid geven. Ik snap dat moderators niet meteen kunnen reageren, maar dat zou toch wel mogen binnen 3 dagen, vind ik. Enfin, daar kun jij niet aan doen uiteraard! Nogmaals dank en fijne avond, Erik.
@Eriktv excuses voor het late response. U kan de V7 decoder al gaan afhalen, normaal gezien zou de V6 gedeactiveerd worden zodra de V7 geregistreerd wordt op uw lijn (wanneer u deze aansluit op uw modem).
De V6 maakt gebruikt van netwerkopname, dus normaal gezien zou u de opnamelijst te zien krijgen op de V7 zodra die volledig geïnstalleerd is.
@YorickP,
ik heb hier op het forum vroeger nog gelezen dat de decoders die om reden van uitfasering (bv het ging in dit geval om een V5) dat zij verwittigd werden dat die V5 na een maand zou uit werking gezet worden door PX, dus zelfs zonder dat de vervangend decoder zou eerst aangesloten worden.
Klopt dit nog altijd?
Hartelijk dank Yorick, maar in mijn geval gaat het wel om de V6 die zal worden vervangen. 1 maand zou ideaal zijn. Ik hoop alleen dat mijn V6 niet ineens gedesactiveerd wordt zonder dat ik daarvan op de hoogte word gebracht.
@Eriktv Maar in feite als je geen lange termijnopnames hebt geprogrammeerd op je V6 decoder zou je evengoed de V7 decoder al kunnen in dienst zetten, aangezien je toch de gewone opnames die je op de v6 nog hebt ook via de V7 decoder kunnen bekeken worden.
@Eriktv
Je hebt (nog) een V6, alle opnames op de V6 staan in de cloud en worden maximaal 60 dagen bewaard.
Belangrijk: Alle opnames gemaakt vanaf 01 juni 2022 tot 11 juni 2024, blijven beschikbaar tot 30 juni 2025. Hou die opnames goed in het oog via de rubriek ‘laatste kans.
Je krijgt een V7, alle opnames op de V7 staan in de cloud. Voor de rest idem als de V6.
Alle opames van de V6 worden dus gewoon overgenomen naar de V7. Zie het antwoord van @YorickP
Met de V7 kan je ook naar apps kijken zoals Youtube, VRTMax, GoPlay, ….. en dus al programma’s kijken soms vóór ze worden uitgezonden (niet altijd) , soms ook lang nadat ze gewist (zouden) zijn op je decoder (ook niet altijd). Wij kijken bijv. eens af en toe naar een aflevering van ‘Aspe’ die vorig jaar (of 2 jaar geleden ondertussen?) ergens werd uitgezonden ergens op de VTM-zenders.
Ik zie geen probleem om je V7 te halen en dadelijk aan te sluiten. Vanaf dan wordt de V6 gedeactiveerd.