mail probleem

  • 12 January 2023
  • 30 reacties
  • 363 Bekeken

Goede Morgen,

Sedert begin dit jaar heb ik problemen dat ik geen mail meer naar mezelf kan sturen met bvb een link naar een website of een mailtje met een boodschap aan mezelf als ik bvb iets dien te herinneren of wil bewaren.

Zijn er nog mensen die dit probleem hebben ?

Wat gebeurt er.  Ik zou dit graag opgelost zien.  Want nu stel ik me ook vragen of ik wel alle mails van andere afzenders binnen krijg.

Mvg

Kaat


30 reacties

Als je dit probeert via → webmail om een mailtje naar je eigen te sturen lukt het dan wel, want kan interessant zijn voor de @_⌘_Forummedewerkers voor verder onderzoek.

 

Reputatie 7
Badge +5

@Kaat VDM Is het gelukt via de webmail?

Martin,

Ik heb een mail naar mezelf gestuurd via proximus Webmail.   Het komt toe in webmail en verdwijnt daar weer ook, zonder dat ik er zelf iets mee doe.  Het zit vervolgens niet in spam of prullenmand of deleted messages.   Is bijzonder eigenaardig…
 

Beste DaisyS,  Zie mijn antwoord aan Martin : neen want probleem is niet opgelost.

Ik stuurde een mail via webmail naar mezelf, kwam in webmail proximus in mijn mailbox maar verdween daar ook weer.   Waar die naar toe is ?  … mag het weten.   Was nergens meer teurg te vinden, niet in spam niet in deleted nergens…. uiterst raar.

 

Ik heb nu nog eens een mailtje proberen te versturen via webmail.

Als ik het niet open in webmal, blijft het daar staan.   Het komt echter niet toe op mijn skynetadres via apple.

Als ik het mailtje wil openen in webmail blijft een paars balletje draaien en plots verdwijnt dan ook de mail ….

Dit ter info.

Mvg

Kaat

 

Ik denk dat het hier over een probleem met de mailserver van Proximus gaat.

Kan er hiervoor verder gekeken worden aub ?

Dank bij voorbaat.

Mvg

Kaat

 

Goede Morgen,

Het probleem blijft zich manifesteren.

Iemand een idee wat er hier gebeurt ?

 

Dank
Kaat

 

Dag DaisyS,

Wordt dit doorgegeven voor verder onderzoek.

Als ik via webmail naar mezelf stuur : het komt een keer niet toe, een keer wel en soms komt het toe en verdwijnt het direct terug.

Graag oplossing aub

@Pro⌘imus-Forummedewerkers TS heeft nog een tweede post geopend met identiek het zelfde probleem:

@Kaat VDM Beter bij één post blijven tot de draad opgenomen wordt door een @Pro⌘imus-Forummedewerkers

Beste Martin,

Dank voor Uw antwoord.   Ik wacht hun antwoord af.   Ben nu de baan op voor de rest van de dag.

Mvg

Kaat

 

Reputatie 7
Badge +3

@Kaat VDM 

We zullen dit laten nakijken door IT,

dus je kant geen mail meer versturen met een bijlage?

 

Geert

Dag Geert,

Ik kan gewoon geen mail meer naar mezelf versturen.    Dat is de essentie van de zaak.   Of er nu een bijlage bij zit of niet. 

De mail gaat in verzonden items maar komt nooit toe om mijn mailadres.

Graag een oplossing dus.
Mvg

Kaat

 

@Kaat VDM 
De proximusmedewerkers hebben nu weekend en zullen pas maandag op je vraag terugkomen.


In afwachting kun je misschien toelichten hoe je mail verstuurt. Misschien weet iemand op het forum wel raad.


In een post hoger schrijf je  “ Als ik het niet open in webmal, blijft het daar staan.   Het komt echter niet toe op mijn skynetadres via apple.
Verstuur je die mails van op je smartphone? Of je computer? Windows? Apple? Werk je uitsluitend via webmail? Komen mails die jij verzendt wel of niet toe bij de ontvanger - andere dan jijzelf?

Het probleem doet zich ook al voor als er verstuurd wordt rechtstreeks via webmail, dit is een belangrijke gegeven voor proximus dat meer wijst naar een probleem bij hen.

En in welke map blijft het mailtje juist staan, komt het onder Map “verzonden” te staan als je het via webmail verstuurt.
 

 

Goede Morgen Martin,

De mail die ik verstuur naar mezelf staat onder “verzonden” in webmail maar ook onder “verstuurd” in apple.  Hij komt echter niet aan op “Inbox” of slechts sporadisch om den plots weer weg te schieten en op “inkomend” in apple komt die helemaal niet aan.

Als ik een mail stuur naar mijn man vanaf dezelfde computer komt dit bericht niet toe op zijn mailadres dat ook op dezelfde computer actief is.        Hij heeft echter ook zijn eigen computer en daar komt het bericht wel toe.  Daarop staat enkel zijn mailadres.

We hebben dan ook nog een derde computer waar ook onze beide mailadressen op staan.   Van op die computer kan ik wel een mail naar mezelf sturen die aankomt. Maar als ik een mail stuur naar mijn man, komt die aan in inkomend op diezelfde computer maar niet op de computer waar enkel hij een mailadres op heeft of de andere computer waar we beiden ons mailadres op hebben.

Mvg 

Kaat

 

 

Het eerste mysterie is opgelost.
Nu weten we dat je mail verstuurt via computer en niet via smartphone.
In de map “verstuurd” op je Apple staat de verzonden mail.
Verstuur je nu mail via het mailprogramma van Apple of via webmail?
Je hebt 3 computers, alle drie Apple? Dat er ene bij is die wel perfect werkt qua mail doet mij vermoeden dat daar de mail goed is geconfigureerd en op de andere twee niet.
 

@Kaat VDM   cfr. Mutlie 

kun je altijd de instellingen even natrekken → E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus

& evt. ook    (e-mail instellen)

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/surf-en-e-mail-op-uw-gsm.html   

Maar aangezien het pas in het begin dit jaar begonnen is, zou het kunnen dat er iets veranderd is t.o.v. van vroeger hoe je het deed en dan wel lukte? 

Goede Morgen,

Inderdaad mails via de computer.  We bekijken / hebben bewust geen mail op smartphone.

Mijn man heeft een macbook pro groot scherm : hier ondervinden we geen problemen mee.   Hierop staat enkel zijn mail

Ik heb een macbook pro met klein scherm : hier heb ik de problemen mee.  Hierop staan zowel mijn mails als de mails van mijn man.   Op deze mail heb ik de problemen om mails naar mezelf te sturen, zowel links naar bvb krantenartikel als gewoon een geschreven mail naar mezelf.   Ik heb ook geprobeerd om vanop deze computer zowel een mail te sturen met mijn mailadres naar mijn man als naar mezelf.  Zie zit in “verstuurd” onder mijn mails uitgaand, maar komt op geen enkel van onze twee mail adressen op deze computer aan.

Ik heb dan ook geprobeerd om met het mailadres van mijn man een mail te sturen naar mezelf en naar mijn man en deze komen wel op beide mail adressen toe.

Ik heb deze morgen al gemaild met een extern mail adres en mijn mail komt ginder ook wel degelijk toe want ik heb al antwoord gekregen.

We hebben ook een vaste Imac. Hierop staan zowel mijn mails als de mails van mijn man.  Hier hebben we geen problemen.

Mvg

Kaat

 

 

 

 

 

Beste Martin,

Ik deed vroeger niets anders.   De problemen zijn gewoon plots begonnen.

Ik heb de instellingen van de mail nagezien en alles lijkt mij OK.
Mvg

Kaat

 

Nog even ter info : ik heb een IMAP adres, mijn man heeft nog een POP adres.   De problemen zijn er dus met mijn IMAP addres.

Nu weet ik nog altijd niet of je enkel webmail gebruikt of ook gebruik maakt van Apple mail of hoe dat noemen mag. Omdat je steeds spreekt over de mappen in Apple


Kijk alleszins je instellingen nog even heel grondig na, let op de details!!

Onlangs was er hier ook iemand die zijn mail juist had ingesteld- dacht hij!-  en x-aantal keer over een typefoutje had gekeken. Toen hij zijn instellingen had gepost hebben we hem zelfs 2 keer op dat typfoutje moeten wijzen voor hij het zelf door had. Dus ….

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/je-mailbox-instellen/email-instellen-op-je-gsm-tablet-of-computer.html
 

Misschien is er per ongeluk iets gewijzigd?
Als die instellingen 100% zeker juist zijn sluiten we dat al uit.

 

@Kaat VDM uit je antwoord De mail die ik verstuur naar mezelf staat onder “verzonden” in webmail maar ook onder “verstuurd” in apple..》

Nu begin ik mij af te vragen of je wel echt via webmail de test gedaan hebt, om een eenvoudige mail naar je zelf te sturen, dwz open je eerst via je webbrowser http://webmail.proximus.be  en daar een nieuwe mail opstellen die je naar je eigen mailadres stuurt.komt die dan daar onder de map verzonden te staan.

Awel Martin, dat vraag ik eigenlijk toch al langer.
Dit topic (en de bijhorende) is heel verwarrend omdat er niet gewoon wordt geantwoord op een directe vraag.

Uit het hele verhaal kan ik nog altijd niet opmaken vanwaar (webmail? Apple mail?) een mail wordt verzonden en in welke inbox (Webmail? Apple Mail?) hij verondersteld wordt ontvangen te worden.
10 posts hoger had ik het idee dat jij dat wel wist en begreep ik maar niet hoe jij dat besloot.

Hopelijk komt nu dat antwoord.

 

@Kaat VDM 

 

 

Kan dit helpen?

https://support.apple.com/nl-be/HT204075

Goede Avond,

Ik stelde de vraag omdat ik eigenlijk altijd in apple mail werk.    En daar zich het probleem voordoet.  Op jullie (forum) verzoek het ook eens van webmail (webmail proximus) heb ik dat ook gedaan.   En ik moest voor beide het zelfde probleem vaststellen. De mail zit in verzonden (apple.mail als ik apple probeer) en verzonden (webmail als ik het met webmail probeer) maar in geen van beide gevallen komt de mail aan, noch in applemail, noch in webmail (naargelang het kanaal waarmee ik het probeer).  Het is dus voor beide kanalen hetzelfde probleem.

Hopelijk is het duidelijk aub.

Mvg

Kaat

 

Reageer