Vraag

casten via chromecast..onderbroken

  • 13 September 2021
  • 10 reacties
  • 118 Bekeken

K cast een programma, dat gaat heel goed..tot mijn programma onderbroken wordt door een andere zender..een 2 sec, daarna terug nr het geen ik cast..en zo constant.  Heel vervelend.  Ik cast via mijn gsm , waar geen enkel ander programma of app opstaan..ook niemand anders in de buurt. Heeft iemand anders dit ook voor en hoe oplossen 


10 reacties

FYI: mss toch een probleem met casten want hier ook een melding van problemen

→ https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/proximus-pickx-app-stream-niet-beschikbaar-50771?postid=688097#post688097

maar morgen komende Prox forummedewerkers terug langs zen kunnen ons mss meer vertellen of er recent problemen opgetreden zijn.

Reputatie 7
Badge +4

@Anouk.be Ondervind je deze onderbreking ook als je rechtstreeks op de pickx app kijkt zonder te casten ? En rechtstreeks op de decoders ? 

Hoe cast je (via welke gsm/tablet, en welke chromecast,...) ? 

 

Hier ook een probleem als ik cast van zowel gsm als laptop valt de decoder enkele keren volledig uit of loopt alles gewoon vast. Iemand nog dit probleem of oplossing? 

ik zou als eens beginnen met de bbox te resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Beste Martin, 

 

Dit heb ik gedaan en het probleem doet zich nog steeds voor. Op een uur tijd 4 keer uitgevallen. 

 

MVG. Wim Wouters

Morgen kunnen de Proximus medewerkers ook je lijn eens testen of er fouten waar te nemen zijn.

Reputatie 7
Badge +4

@Wimpue Het probleem zit in de kwaliteit van je draadloze verbinding. Die is niet optimaal. Kan je aan de hand van deze tips eens bekijken of je ze kan verbeteren? 

Beste Hadewych,

 

Bedankt voor je reactie.

Het probleem doet zich voor zowel beneden als boven.

Beneden staat de decoder naast de bbox.

Boven hebben we de  wifibooster staan (al 3 keer verplaatst) maar dit helpt niets. Ik heb zelfs de indruk dat de wifi minder goed is met de wifi-booster dan ervoor. Ook brand op de booster aan de rechtse kant het rood lampje. Ik vermoed dat hier het probleem zit.

 

MVG

 

Wim Wouters

Ter info: Betekenis van lampjes op je toestellen.html waaronder deze van de wifi booster

bekijk ook eens deze uitleg Lampjes van je Wi-Fi Booster nakijken - YouTube

link quality zou moeten groen zijn

Reputatie 7
Badge +4

@Wimpue Het rechtste lampje geeft inderdaad weer dat de verbinding niet ok is als het rood is. In de link die ik je aarstraks stuurde staan ook tips om dit te bekijken en te testen, oa via de My Proximus app kan je bekijken wat de beste plaats is voor de booster. 

Als je cast wordt je beeld vanop een ander toestel (laptop, gsm,...) via de wifi-verbinding met je B-box naar je TV gestuurd. Het kan dus ook beneden met de kwaliteit van de wifi te maken hebben. 

Waar staat je B-box ? In een open of gesloten kast, dicht bij een muur of een ander draadloos toestel,.. ? Het kan al helpen om hem wat te verplaatsen of te draaien zodat de antennes in een andere richting hun signaal kunnen uitsturen. 

Als het niet lukt om het te verbeteren via die tips, kunnen we een technieker ter plaatse sturen voor nazicht. 

Reageer